Troubleshooting

Rychlá kontrola, zda aktivita spenduje

Chcete-li si zkontrolovat, zda kampaň nebo některá Line Items již běží, můžete v případě Adformu využít Real-time statistik. Komplexní přehled včetně Real-time statistik se vám zobrazí po rozkliknutí požadované kampaně. 

V přehledu kampaní najděte kampaň, u které chcete ověřit výdej a jejím rozkliknutím se Vám zobrazí hned několik grafů. Real-time statistiky se pak nachází hned v horní části. 

Pomocí zaškrtnutí jednotlivých Line Items uvidíte data za konkrétní aktivitu. Filtrovat jednotlivé LI nebo Ordery pak můžete na téže stránce níže.

Základní kroky postupu, pokud kampaň nebo LI nečerpá 

Pokud se čerpání kampaně nerozeběhlo jak má, doporučujeme zkontrolovat nastavení Line Item.

  1. Ujistěte se, že je Line Item aktivní (není zapauzovaná).
  2. V kampani je nasazený správný deal s odpovídajícím deal ID
  3. Deal byl řádně nahrán do systému a jeho název a deal ID bylo správně vyplněno. 
  1. Zkontrolujte nastavení timingu kampaně.
  2. Projděte nastavení rozpočtu:
    • Pro CPC a CPA optimalizaci doporučujeme, aby Line Item měla vždy vlastní rozpočet.
  3. Ověřte nastavení bidu:
    • Deal s fixní cenou – aby se Line Item využívající deal s fixní cenou rozběhla, je potřeba nastavit nadsazený CPM bid (cca 300 Kč bannery a 1000 Kč branding a video). Reálně zaplatíte pouze cenu dealu a poplatky na straně DSP (technologické poplatky, poplatky za cílení, poplatky za nadstandardní datovou velikost bannerů).
    • OMP/deal s pohyblivou cenou (ASK, floor, market price) – bid musí taktéž pokrývat všechny DSP poplatky
  4. Upravte nastavení optimalizačních algoritmů:
    • Pokud je použit úplně nový deal, s bidem CPC/CPA/ROAS se aktivita zpravidla nespustí. Systém nemá data, podle nichž by mohl optimalizovat na požadovanou metriku. Nejprve je tedy potřeba nastavit bid na CPM. Po získání cca 100 prokliků/konverzí lze přepnout na preferovaný optimalizační algoritmus.
  5. Projděte připojení kreativy:
    • Po připojení kreativy dochází ke schvalovacímu procesu na konkrétní AdExchange. V našem případě se jedná o Xandr a PubMatic. Schválení může trvat až 24 hodin. Kreativy neschvalujeme u nás v Seznamu, proto jejich schvalování nemůžeme bohužel urychlit.
  6. Zkontrolujte schválení tagů: 
    • Pokud se Line Item nerozeběhla, podívejte se, zda jsou kreativy na AdExchange schválené (schválení HTML5 a 3rd party kreativ může zabrat více času než klasické statické kreativy).
    • Jestliže je některá kreativa zamítnutá a víte, že obsah kreativy je v souladu s DSP pravidly, tagy pošlete opět na schválení (označením daného tagu a kliknutím na send).
  7. Ověřte kombinaci cílení: 
    • Čím více cílení je zkombinováno, tím více je omezen výdej reklamy (např. cílíte na uživatele telefonu Samsung S20, muže ve věku 18–25, žijící v Karviné a zajímající se o vozy značky Porsche). Podobné kombinaci cílení nemusí odpovídat žádné imprese.
    • Pokud používáte velmi specifické cílení nebo cílení které Vám bylo před časem vytvořeno na míru, může se stát, že daný segment již neobsahuje žádné aktivní cookies a cílení je třeba obnovit. V takovém případě se obraťte na svého konzultanta, který s Vámi situaci vyřeší.

Pokud jste prošli tyto body a v nastavení Line Item nenarazili na žádný zádrhel, obraťte se na konzultanta Seznamu, který ověří správné nastavení dealů.

Pokud si nevíte rady s tím, jak deal do DSP Adform nahrát, pak se podívejte na nastavení LI, kde je postup podrobně popsán.

Pokud ve své kampani používáte stejnou kreativu více než 45 dní bez jakékoli změny, může Xandr kreativu zamítnout. V takovém případě pošlete tagy znovu ke schválení.

SSP PubMatic (na Seznamu brandingy) pauzuje dealy po třech měsících neaktivity. Chcete-li je opět aktivovat, obraťte se prosím na konzultanta Seznamu.