Campaign

Hierarchická struktura (jinak také kampaňová hierarchie) v DSP Adform se skládá ze 3 základních úrovní – Campaign, Order a Line item.

  1. Nejvyšším stupněm této struktury je Campaign. Ta slouží především k zaštítění rozpočtu, načasování délky trvání kampaně a dalšímu základnímu nastavení.
  2. Nižší úrovní je pak Order. Umožňuje Campaign dále dělit a představit si ji můžete jako kampaň v Skliku (např. Retargeting a Akvizice). Pro Order tak můžete nastavit specifický timing, budget a lze pomocí nich korigovat dlouhodobé kampaně nebo kampaně s různými typy médii. 
  3. Line items jsou pak nejnižší úrovní kampaně. Připodobnit bychom je mohli k reklamním sestavám v Skliku. O jejím podrobnějším nastavení se dozvíte více pod záložkou „nastavení Line items“. 

Jak nastavit novou Campaign:

  1. Na horní liště klikněte na kartu CampaignsCreate 
  2. Vyplňte název kampaně.
  3. Zkontrolujte příslušného Advertiser, zda kampaň zakládáte pod správným klientem. 
  4. Vyberte Managera a Co-Managera.
  5. Vyberte typ kampaně RTB.
  6. Nastavte časové období.
  7. Nastavte Budget na kampaň do pole Programmatic budget. Máte na výběr z denního čerpání nebo můžete nastavit rozpočet celkový. 
  8. V sekci RTB Frequency Capping můžete nastavit maximální frekvenci, kterou má být uživateli reklama zobrazována, nebo ji můžete poté doplnit až na úrovni Order nebo Line Item. Nastavení se přebírá hierarchicky.
  9. Vše Uložte.

Na úrovni Campaign není příliš vhodné zadávat jiný Pacing, tedy rychlost čerpání budgetu, než Evenly. S Pacingem pracujeme nejlépe až na úrovni Line Item nebo případně Order

Rozpočet na úrovni kampaně stanovuje maximální cíl pro všechny řádové položky (Ordery a Line items), a tudíž by nikdy neměl být překročen. Na nižších úrovních tak může být v součtu nastaven rozpočet vyšší, systém ale vyčerpá maximálně částku, kterou vyplníte v Campaign.