Bids

Nastavení výše CPM bidu primárně závisí na tom, jaký typ privátních dealů k nákupu využíváte.

  • Privátní deal s fixed price – deal má nastavenou horní cenovou hranici. Hned tak víte, kolik maximálně zaplatíte za tisíc zobrazení reklamy.
  • Privátní deal s ask price – deal má nastavenou pouze spodní cenovou hranici, která u nás v Seznamu vychází z maximální ceny floor privátního dealu. Víte tedy, jaká je minimální cena pro vstup do aukce.
  • Privátní deal do otevřené aukce – deal nemá nastavenou spodní ani horní hranici (cena je tržní), sdružuje veškeré reklamní pozice a zjednodušuje případný troubleshooting.

Při využívání všech typů privátních dealů je potřeba k výši CPM bidu, který zadáváte do systému, přičíst poplatek za využívání Adform DSP.

Pokud spolu s privátním dealem ještě využíváte Seznam datové segmenty dostupné v Adform Audience Marketplace, je nutné k CPM bidu připočítat ještě příplatek za datové segmenty.

A do třetice, pokud využíváte spolu s privátním dealem branding nebo například rich media bannery, je potřeba ohlídat si maximální povolenou datovou velikost, jinak je potřeba počítat s příplatkem na CPM.

V případě fixního privátního dealu doporučujeme zadávat CPM bid o 100 a více Kč vyšší, než je cena dealu. Tím pokryjete jak maximální cenu dealu, poplatek za využívání Adform platformy, tak i CPM příplatky za datové segmenty nebo za bannery o větší datové velikosti. Jelikož fixní privátní dealy jsou na naší straně nastavené s fixním CPM, nemusíte se bát, že by Adform reálně nakupoval za tuto vysoko nastavenou cenu. Je to jen usnadnění, abyste u každého PD nemuseli propočítávat konkrétní výši CPM bidu se všemi poplatky.

Bývá zvykem, že každý privátní deal má vlastní Line Item. Nicméně může se stát, že například kvůli rozpočtu budete muset privátní dealy nastavit do jedné Line Item. Pokud používáte dealy s pohyblivou cenou (ASK price), máte v Adformu možnost u každého dealu nastavit maximální cenu za tisíc zobrazení. Následně v sekci General nastavte dostatečně vysoký CPM bid, který bude pokrývat všechny dodatečné příplatky. Na záložce invenory následně u dealů nastavte jednotlivé maximální ceny přes tlačítko “Set Bid Price”.

Otevřená aukce na Seznamu funguje na principu 1st price aukce. To znamená, že budete nakupovat za to, co v systému zadáte. Z toho důvodu u privátního dealu do otevřené aukce doporučujeme využít nákupní algoritmus Dynamic CPM bid, který je obdobou bid shadingu. Zjednodušeně řečeno, do systému zadáte například částku 60 Kč Dynamic CPM bid a systém se bude pokoušet nakupovat zobrazení, která v průměru budou splňovat zadaný CPM Dynamic bid – jednou systém nakoupí za 30 Kč, podruhé za 100 Kč. Postupně se dostane v průměru maximálně k 60 Kč CPM.