Site tracking
Postup vytvoření tracking pointů:
- Z nabídky vlevo rozrolujte sekci Audiences a vyberte Site tracking.
- Zvolte příslušného Advertisera a danou Campaign.
Druhá možnost, jak otevřít Site tracking požadovaného klienta je následující. V levé postranní liště rozrolujte sekci Campaigns a vyberte Campaigns. V přehledu kampaní poté označne v zaškrtívacím poli požadovanou kampaň, klikněte na tři tečky – Actions, a ze zobrazené nabídky zvolte Site tracking viz obrázek níže
3. Poté se proklikněte do první sekce Tracking Settings.
4. Pod Templates jsou zobrazeny typy měřících kódů. V případě, že klient řeší akviziční nebo remarketingové kampaně, pak si ve většině případů postačíte se Standard Templates. Klikněte tedy na Standard Templates a vyberte jeden ze tří kódů:
- URL Path přejímá URL webu, je tedy vhodný pro případ, kdy chcete mít otrackovanou každou stránku webu. Pokud byste URL path kód chtěli nasadit na web s rozsáhlou drobečkovou navigací, ošetřete si, aby byl nasazený pouze do určité úrovně webu (Příklad: pokud máte eshop s oblečením, je potřeba tento kód nasadit do úrovně „sukně” nebo „značka”). Jinak riskujete, že se velmi rychle dostanete na maximální limit tracking pointů, což je 10 000 TPs.
- Custom kopíruje hierarchii webu (drobečkovou navigaci).
- Unique trackuje konkrétní URL (Příklad: pokud potřebujete pouze doměřovat landing page a thank you page, využijte unique pro každou url.)
5. Klikněte na Save.
6. Vpravo od Templates klikněte na symbol obálky , kde si na vlastní email nechte odeslat .txt soubor s vytvořenými kódy. Kódy si také můžete přímo vlevo zkopírovat. Dejte si však pozor, abyste zkopírovali skutečně celý kód.
7. Kódy zašlete kodérovi s instrukcemi, kam přesně je na webu nasadit. To je velmi důležité.
V případě, že chcete doměřit pouze kliknutí na nějaké tlačítko, jehož url se po prokliknutí nemění (vyskočí pouze hláška nebo pop-up okno s informacemi), použijte Click Template → Unique. Tento click unique kód si pojmenujte a případně vložte url, není to ale nutné.
Výše popsané nastavení trackovacích kódů je pouze základním měřením vázaným na URL. Nejedná se o produktový retargeting, remarketing na košík nebo propisování hodnot konverze – k těm slouží primárně šablony “Basket, Product a Convesion (DCO)”. Za pomocí těchto templatů si zároveň můžeme nechat od kodéra nastavit propisování dalších proměnných.
Jakmile dostanete od kodéra info, že je tracking nasazený, je zapotřebí ověřit správnost nasazení. K tomu slouží doplněk pro Chrome Adform STT TTE. Nainstalujte si tento doplněk, jděte na web klienta, klikněte na doplněk a uvidíte výpis nasazených kódů.