Campaign
Hierarchická struktura (jinak také kampaňová hierarchie) v DSP Adform se skládá ze 3 základních úrovní – Campaign, Order a Line item.
- Nejvyšším stupněm této struktury je Campaign. Ta slouží především k zaštítění rozpočtu, načasování délky trvání kampaně a dalšímu základnímu nastavení.
- Nižší úrovní je pak Order. Umožňuje Campaign dále dělit a představit si ji můžete jako kampaň v Skliku (např. Retargeting a Akvizice). Pro Order tak můžete nastavit specifický timing, budget a lze pomocí nich korigovat dlouhodobé kampaně nebo kampaně s různými typy médii. O jejím podrobnějším nastavení se dozvíte více pod záložkou „nastavení Order“.
- Line items jsou pak nejnižší úrovní kampaně. Připodobnit bychom je mohli k reklamním sestavám v Skliku. O jejím podrobnějším nastavení se dozvíte více pod záložkou „nastavení Line items“.
Jak nastavit novou Campaign:
- Z nabídky vlevo rozrolujte sekci Campaigns
- Vyberte možnost Campaign
- Vlevo nahoře vytvořte kampaň proklikem na modré tlačítko Create. Rozroluje se více možností, vyberte znovu Campaign.
- Vyberte příslušného Advertisera, pod kterým chcete vytvořit Campaign a vpravo dole zvolte Create
- Vyplňte název kampaně.
- Vyberte Managera a Co-Managera.
- Vyberte typ kampaně Programmatic.
- Nastavte měnu.
- Nastavte časové období.
- Nastavte Budget na kampaň do pole Programmatic budget. Máte na výběr z denního čerpání nebo můžete nastavit rozpočet celkový.
- V sekci Frequency Capping můžete nastavit maximální frekvenci, kterou má být uživateli reklama zobrazována, nebo ji můžete poté doplnit až na úrovni Order nebo Line Item. Nastavení se přebírá hierarchicky.
- Vše Uložte.
Na úrovni Campaign není příliš vhodné zadávat jiný Pacing, tedy rychlost čerpání budgetu, než Evenly. S Pacingem pracujeme nejlépe až na úrovni Line Item nebo případně Order
Rozpočet na úrovni kampaně stanovuje maximální cíl pro všechny řádové položky (Ordery a Line items), a tudíž by nikdy neměl být překročen. Na nižších úrovních tak může být v součtu nastaven rozpočet vyšší, systém ale vyčerpá maximálně částku, kterou vyplníte v Campaign.
Programatic Budget
Conversion Attribution