Případové studie RTB
Podívejte se, jak reklama na stránkách Seznamu pomohla v podnikání ostatním a co může přinést i vám.

Jak kvalitně budovat a měřit značku s RTB a Seznam Brand Lift?
V dnešním online světě, kdy se neustále setkáváme s velkým množstvím reklam, je důležité připomínat se uživatelům a pravidelně měřit povědomí o značce. V rámci RTB kampaně jsme vsadili na koncept dvoufázového oslovení uživatelů za pomoci využití kampaňových dat. Tato strategie nám pomohla zvýšit frekvenci zásahu a spolu s tím i budovat povědomí o značce Konopný táta ve zvolených cílových skupinách.

Oslovte uživatele se Safari a Firefoxem. Jak na to?
Oslovit reklamou zákazníky, kteří využívají prohlížeč Google, je celkem hračka. Ale zacílit na uživatele s prohlížeči Safari nebo Firefox, to je už pěkný oříšek. Výzvy máme rádi, a tak jsme se do toho s klientem Deichmann pustili.

Jak optimalizovat CTR bez cookies?
Kampaň pro automobilku Volvo vznikla v rámci RTB výzvy Ukažte, co umíte bez cookies! Jejím cílem bylo oslovit relevantní publikum a přivést ho na web klienta. A to vše samozřejmě cookieless cestou. Mrkněte se, s jakým řešením přišly zástupkyně RTB týmu Xaxis.

Využití video formátů v RTB a následné znovuoslovení uživatele
V případové studii se dozvíte, jak lze v rámci RTB pracovat s video formáty. Mimo optimalizace
na míru zhlédnutí videa nám platformy umožňují vytvářet publika k následnému znovuoslovení. U klienta G21 Vitality jsme tuto možnost využili a díky kombinaci videa, bannerů a vhodně zvoleného cílení se nám podařilo na web přivést relevantní uživatele.

Zvýšení návštěvnosti díky zacíleného personalizovaného sdělení
Mazda dosáhla kvalitních výsledků z personalizovaného obsahu bannerů s cílením od Seznamu díky spolupráci týmů GroupM a Sauto.cz. To poskytlo svá cookies data s typy vyhledávaných vozů. Podle nich se pak vytvořilo množství kreativ. Kolik kreativ bylo potřeba, aby cílení správně zafungovalo? Nejen to, ale i další zajímavosti se dočtete v případové studii.

Cross Device
V dnešní době využívá každý hned několik zařízení. Na marketérech je, aby co nejefektivněji oslovili zákazníky napříč všemi zařízeními i kanály a poskytli jim konzistentní a ucelenou komunikaci. Cross device je technologie, která může komplexní přístup k marketingovým strategiím usnadnit. V této případové studii najdete srovnání výsledků výkonnostně zaměřené kampaně bez zapojení a se zapojením technologie cross device.
Kvalita návštěvy z B2B publik a vedlejší přínosy RTB kampaně
Pro klienta Arei reklamní předměty s.r.o. jsme realizovali kampaň, jejíž cílem bylo přivést na web relevantní uživatele z oblasti B2B. Ukázalo se, že naše cílení na B2B zde bylo velmi efektivní. Na kampaň jsme se poté koukali nejen pohledem výstupních metrik, ale sledovali jsme i její pozitivní vedlejší dopady na klientovu komunikaci.
RTB jako akviziční kanál na začátku konverzní trasy
Kampaň zaměřená na přivedení relevantních uživatelů na klientův web výrazně napomohla k zisku finálních objednávek. V RTB kampani jsme využívali publikum oslovených uživatelů z přímého nákupu. Díky tomu, i díky správnému zacílení a citlivé optimalizaci, se nám dařilo přivádět relevantní uživatele, se kterými se poté dále pracovalo v retargetingu.
Cílení reklamy na geografické lokality
V geograficky cílené kampani jsme otestovali několik přístupů k identifikaci rezidentů vybraných měst. Zvolené přístupy byly kombinovány s výdejem reklamy pouze v určitou hodinu. Díky tomu, že domény Seznamu patří mezi nejnavštěvovanější servery v České republice, se potenciální klienty dařilo oslovovat ve vybraných časových úsecích.
Efektivní akvizice B2B klienta
Případová studie ukazuje, jak lze pracovat s B2B kampaní a jaká jsou u ní specifika. Vedle cíleného oslovení relevantních publik jsme se soustředili na maximalizaci objemu uživatelů přivedených na web i na dosažení příznivé ceny za proklik.
Vliv otevřené aukce na výkon dlouhodobé kampaně
Tato případová studie stručně dokumentuje, jak se od roku 2019 výrazně navýšily investice klienta Obrazy v aukci, s.r.o. do Seznam RTB a jak se nám, díky zapojení OMP, dařilo jeho kampaně optimalizovat a především zlevňovat.
RTB jako platforma pro dotažení frekvence a storytelling
Případová studie ukazuje, jak lze vhodně kombinovat přímý nákup a RTB pro dosažení cílů klienta. RTB hrálo klíčovou roli v navazující komunikaci (storytellingu) a práci s frekvencí zásahu. Pokračovali jsme všemi typy komunikací včetně Seznam Nativu, kam se přiváděla část oslovených uživatelů, a v závěrečné fázi komunikace jsme čtenáře Seznam Native přiváděli na e-shop Alza.cz s limitovanou edicí promovaného produktu.
Cílení na bonitní klienty
Cílem dlouhodobé kampaně pro klienta Johann Malle Production s.r.o. je oslovovat zákazníky, kteří si ruční výrobu a prvotřídní materiály mohou dovolit. Případová studie ukazuje, kde se nám daří vhodného potencionálního zákazníka cíleně oslovovat.
Vizibilní nákup v otevřené aukci
Tento příklad vám ukáže, jak lze vhodně zkombinovat nákup ploch přes otevřenou aukci a privátní deal, a dodat tak velký zásah, který splňuje vysoké standardy vizibility.
Výkon dle inventory a dat
V kampaních pro klienta Fortuna jsme využili inventory i data různých publisherů a měli možnost srovnat inzertní prostor a data Seznamu s konkurencí. V případové studii zjistíte, jak tato srovnání dopadla.
Jak na konverze v RTB
Případová studie, která vznikla ve spolupráci s klientem ChytrýHonza.cz ukazuje, jak lze v průběhu času pracovat s kampaní. Jak ji optimalizovat pomocí vhodných kreativ, času a dalších pokročilých nastavení (omezení domén, bannerové rotátory apod.), které má RTB DSP k dispozici.
Vizibilní dealy
Vizibilita bannerové reklamy je v současnosti jedno z klíčových témat na online trhu. Sehrává zásadní roli nejenom v budování povědomí o značce, ale může také pomoci zvýšit zásah a výkon kampaně. RTB oddělení Seznamu proto připravilo speciální produkt, který právě vizibilitu klientům nabízí.