Dvojí pojetí zájmů v oblasti financí
Na základě dat můžeme na tuto skupinu lidí nahlížet ze dvou úhlů. Jeden segment tvoří lidé, kteří právě začínají s podnikáním nebo rodinným životem. Poznáme je podle toho, že si žádají o hypotéku nebo půjčku, rádi vaří ve velkém, nakupují potraviny a pořizují si rodinná auta, na která si třeba berou na leasing.
Na druhé straně se nám objevují lidé, kteří si půjčují peníze mimo běžné banky. Mezi nimi jsou často fanoušci sportu (nejčastěji hokej, fotbal, auto-moto), ale i hazardní hráči, kteří si půjčují peníze nejen na svůj „koníček“, ale také pak na živobytí.
Obě skupiny lidí jsou zajímavé pro cílení reklamy. Buď se zaměříte na bonitní osobu, nebo odchytíte uživatele, který má hluboko do kapsy, bere si krátkodobé půjčky mezi výplatami a inklinuje k hazardním hrám.
Pomocí cílené reklamy můžeme oslovit až 3 miliony uživatelů.
Publika v DMP, která tvoří danou oblast:
- Dotace a granty: zájmový segment žadatelů o dotace pro podnikání a byznys
- Ekonomické a finanční poradenství: uživatelé z obou finančních světů – plánují podnikat, ale také hledají proces oddlužení
- Hypotéky: plánují si vzít hypoteční úvěr, potenciál pro koupi nemovitosti
- Ekonomické a finanční zpravodajství: dlouhodobě sledují pořady věnované vzdělávání v byznysu a financích
- Půjčky: žadatelé o půjčky
- Nebankovní půjčky: žadatelé o nebankovní půjčky (nebonitní)
- Spotřebitelské úvěry a půjčky: žadatelé o spotřební úvěr
- Zprávy: 70 %
- Sázkové kanceláře: 35 %
- Vaření a recepty: 32 %
- Rodinná auta: 30 %
- Hokej: 30 %
- Fotbal: 30 %
- Film: 27 %
- Potraviny: 25 %
- Bankovního a nebankovního sektoru
- Bonitního a nebotnitního zboží
- Sázkové kanceláře a hazardu
- Potravin a alkoholu
- Pojišťovnictví
- Drahého zboží, na které si ovšem půjčují