Vztah mezi přímým prodejem, PPC a programatikem

Přímý prodej – Jde o formu nákupu, ve kterém se obchodník a inzerent předem dohodnou na objemu nakoupených impresí za konkrétní cenu a na konkrétních plochách. Lze využít předpřipravená cílení, ale na rozdíl od programatiku je možnost optimalizace kampaní během jejich trvání velmi omezená. Jeho velkou výhodou je garance objemu impresí, odtud nepříliš správné označení „garant“. V přímém prodeji je velké množství speciálních reklamních formátů a rich medií, které v programatiku nakoupit nelze. Také sem spadají různé obsahové spolupráce typu Seznam Native, články na míru, mikrostránky, product placement u videopořadů atd. Pokud klient tyto formáty využívá, je vhodné je kombinovat právě s programatikem.

Sklik – Díky platbě za proklik (PPC), jednoduchému a bezplatnému rozhraní (účet v Skliku lze založit ve 3 krocích), je nejdostupnějším způsobem nákupu reklamy na Seznamu. Zahrnuje jak reklamu ve vyhledávání, související produktové inzeráty (PLA), tak reklamu v obsahové síti. Na vývoji Skliku se neustále pracuje, a tak přes něj v současnosti nakoupíte i vybrané prémiové formáty typu branding a video.

RTB – Nabízí nejpokročilejší možnosti nastavení a měření displejových kampaní. Pokud chce klient tyto možnosti využít, je třeba využít některou z platforem (DSP), které umožňují práci s kampaněmi. Lze optimalizovat na cenu za proklik, konverzi, viditelnou impresi, ROAS atd.

V přímému nákupu lze u našich obchodníků nakoupit reklamní prostor na 21 webech Seznamu. V Skliku máte možnost zobrazit vaši reklamu na dalších 3000 partnerských webech. Díky protokolu RTB se zobrazíte na téměř celém internetu. V RTB na Seznamu je dostupných přes 300 vybraných českých webů.

Jednotlivé plochy nejsou vyčleněny pro jednotlivé systémy. Na jedné ploše tak můžete zobrazit reklamu prostřednictvím přímého prodeje (níže jako IM), Skliku nebo RTB, přičemž rozhodujícím faktorem je vždy nejvyšší cena. Pro identifikaci systému odlišujeme bannery „pacičkami“.