Seznam cílení / datové segmenty v DSP Adform, Xandr a DV360

Adform je jediným DSP systémem, ve kterém jsou Seznam datové segmenty „volně” k dispozici. Do Adformu posíláme předdefinované datové segmenty, jako je například sociodemografické cílení, zájmy o koupi zboží, služeb a další.

K segmentům se dostanete v předposledním kroku zakládání Line Item, v sekci Targeting přes tlačítko „DMP Audience”.

Po kliku na DMP Audience se vyroluje další možnost „Audience Base”, kde se pomocí tlačítka „Audience Marketplace” prokliknete do datového marketplace Adformu, kde lze vybírat z dostupných poskytovatelů dat.

Překlikněte se do možnosti ALL a přidejte si filtr pro Data provider, kde následně vyberte Seznam. Uvidíte všechny datové segmenty, které jsou aktuálně v Adformu k dispozici. Pokud zjistíte, že pro svou kampaň potřebujete jiné datové segmenty, kontaktujte svého konzultanta Seznamu s prosbou o jejich vytvoření. Segment se následně propíše do Adform Audience marketplace, kde ho najdete stejným způsobem.

Pokud používáte DSP Xandr, musíte požádat svého konzultanta, aby datové segmenty do DSP systému poslal. Segmenty pak najdete při zakládání Line Item v sekci Programmable Splits pod Select Targeting – Segments. Pomocí vyhledávacího okénka můžete nalézt název segmentu, který vám zaslal konzultant.

Druhou možností je využít privátní dealy obohacené o datové segmenty. Ty následně přidáte tak, jak je popsané v Sekci „Akceptování privátního dealu v DSP Adform, DV360 a Xandr”.

Pokud pro nákup reklamy používáte DSP DV360, jedná se o podobný scénář jako v případě DSP Xandr. Buď využijete privátní dealy obohacené o datové segmenty, nebo si můžete datové segmenty nechat poslat do DSP. Pokud budete využívat druhou možnost, datové segmenty následně najdete v Line Item v sekci Targeting. Přes možnost „Add Targeting“ přidejte „Audience Lists”, kde z nabídky vyberte „First-and Third-Party Audiences”, zvolte Third-Party možnost a ve filtru nastavte Seznam. Následně si vyberte svůj datový segment.