RTB ve světě a na Seznamu

Celosvětově se vznik RTB datuje k roku 2007. Ve svých počátcích sloužilo RTB primárně k doprodeji ploch, které se neprodaly na přímo. Postupem času poskytovatelé přišli na to, že pomocí RTB mohou svůj prostor monetizovat za vyšší částky, které budou inzerenti ochotni zaplatit výměnou za automatizaci, real-time optimalizaci, a hlavně za zásah relevantní cílové skupiny. Do ČR Real Time Bidding zavítal o pár let později, přesněji v roce 2012.

Na Seznamu jsme s RTB začali o 2 roky později. Od srpna 2014 jsme prodávali prostor přes naše první SSP Admeta. Od ledna 2015 začal Seznam využívat SSP PubMatic, ke kterému se v roce 2018 přidalo SSP Xandr (dříve pod jménem AppNexus). Xandr a PubMatic používáme dodnes.

Od září roku 2017 jsme spustili také naše Adform DMP (Data Management Platform), díky kterému můžete využívat naše cílení. DMP slouží k uchovávání cookies a jejich segmentaci dle společných vlastností jejich uživatelů (pohlaví, věk, zájem o koupi apod.).